luni, 29 octombrie 2012

Printesa Maria de Saxa-Coburg si Gotha

 "N-am venit in Romania, ca, dupa 20 de ani, sa renunt la Coroana Romaniei, Nu mi-am sacrificat tineretea si nu m-am ostenit sa dau tarii acesti mostenitori de coroana ca sa-i vad acum ratacind prin lume ca principi germani in exil. Eu de tara asta nu ma despart. Inteleg aspiratiunile ei si le imbratisez. De alminteri, unde sa merg? Eu germana nu sunt, la drepturile mele de principesa engleza m-ati pbilgat sa renunt cand m-am maritat, alta patrie decat Romania nu am."

                                                             - Principesa Mostenitoare Maria a Romaniei

            La 29 octombrie 1875, la Eastwell Park se naste Maria Alexandra Victoria, al doilea copil si prima fiica a ducelui de Edinburgh, Alfred si a sotiei sale Maria, nascuta Mare Ducesa a Rusiei. Printesa a fost numita in onoarea mamei si bunicii materne, tarina Maria Alexandrova. Al doilea nume a fost in onoarea bunicului matern, tarul Alexandru II. Numele de Victoria a fost in onoarea bunicii paterne, Regina Angliei. Regina nu a fost incantata, considerand ca Victoria ar fi trebuit sa fie primul nume al copilului. Parintii ii vor face pe plac Reginei la nasterea celei de-a doua fetite, Victoria Melita. Conform curiosului obicei al diminutivelor din secolul 19, printesei i se va spune Missy

               Missy va copilari la Eastwell Park, casa pe care ducesa de Edinburg o prefera resedintei din Londra. Missy a copilarit impreuna cu fratii sai: Alfred, Victoria Melita, Alexandra si Beatrice, sub atenta supraveghere a mamei lor, in timp ce tatal era plecat pe mare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu